Select Page

Sportpartner FAQ – Uitbetalingen

In detail: hoe werkt de uitbetaling van sporters via Champ?

Bij Champ vinden we het belangrijk om duidelijk te zijn over hoe we werken. We zijn een nieuw platform in een bestaande markt. Ook willen we tegelijkertijd een nieuwe doelgroep bereiken en verleiden om bij jou, als onze sportpartner, te komen sporten.

Dit doen we samen: jij als sportpartner met een geweldige locatie, presentatie van het aanbod en uiteraard je enthousiaste team. Wij zorgen ervoor dat jouw aanbod bij zoveel mogelijk sporters onder de aandacht komt.

Maar hoe werkt het nu precies met het inchecken, tickets kopen, factuur en uitbetaling? In dit artikel leggen we dit haarfijn uit. Heb je hier vragen over, dan kun je altijd contact opnemen met ons Support Team door te mailen naar hello@champ.nl.

Stap 1

Sporters kopen een ticket

Champ verkoopt feitelijk ‘tickets’, waarmee een sporter bij jouw locatie het ‘recht’ koopt om te komen sporten.

We hebben verschillende vormen van tickets, zoals bijvoorbeeld het 8 weken sportpakket, een 3 rittenkaart en natuurlijk de reguliere eenmalige sporttickets. Deze laatste is vergelijkbaar met een dagpas.

Aan de ‘voorkant’ willen wij sport toegankelijk maken en vraag en aanbod tussen sporter en locaties makkelijk bij elkaar brengen. Wij willen een sporter eenvoudig nieuwe sporten laten proberen, nieuwe locaties laten ontdekken of een oude gewoonte weer tot leven brengen.

Zodra het ticket is gekocht ontvang je hiervan een e-mail ter bevestiging. Nu weet je dat er een sporter naar je locatie gaat komen.

De sporter neemt vervolgens contact op met jou of jouw locatie om een afspraak te maken om langs komen.

Boekingsbevestiging

Stap 2

De sporter bezoekt jouw locatie

Na het plannen van de afspraak, komt de sporter langs om te sporten. Dit is vaak een nieuwe omgeving of een nieuwe stap die iemand zet. Zorg ervoor dat de nieuwe sporter zich welkom voelt bij jullie. Dat doe je natuurlijk altijd bij elke sporter, maar instrueer dus ook de mensen op locatie hoe ze om moeten gaan met een Champ sporter:

  1. Welkom, leuk dat je er bent.
  2. Je komt via Champ/Albert Heijn/Etos etc? Super! → mocht het onbekend zijn hoe de samenwerking loopt, neem dan achteraf contact met ons op. We komen er altijd wel uit hoe we de vergoeding van de sporter laten lopen. Het is voor ons beide natuurlijk belangrijk dat een sporter zich welkom voelt, wanneer deze via Champ komt sporten.
  3. De sporter kan de boekingsbevestiging welke diegene per mail heeft ontvangen ook laten zien. Het inchecken van het bezoek wordt automatisch door Champ gedaan. Zo heb jij meer tijd en aandacht voor de sporter.

Soms kan het voorkomen dat een sporter niet komt opdagen, vervelend natuurlijk. Voor dit soort gevallen voegen wij een ‘no-show’ knop aan jullie profiel toe. Zo hoef je enkel de mensen die niet langsgekomen zijn te registreren. De rest gaat vanzelf.

Stap 3

Er is gesport, wat nu?

We hopen dat het goed is bevallen. Elke sporter heeft een eigen sportprofiel en behoefte. Uiteraard begrijpen we dat je graag vele enthousiaste sporter een lidmaatschap wilt aanbieden, maar je merkt vaak zelf goed aan iemand wat zijn/haar sportbehoefte is.

Het kan dus voorkomen dat iemand sporadisch wilt komen sporten, zonder ergens juist aan vast te zitten. Of wanneer iemand op zoek was naar een nieuwe vaste locatie, dan geeft iemand dat vanzelf aan en daar ‘koopsignalen’ over. Het is in ieder geval ‘ok’ als iemand geen lid wilt worden bij jouw locatie. Dat past namelijk heel goed in de Vrijheid en Fitheid gedachte.

Natuurlijk kan zo iemand wel nog omzet opleveren, maar dan als Flexmember in plaats van Full member. Dat is een nieuwe bron van inkomsten en zal geen vervanging vormen voor je huidige Full members, wanneer deze gebruikersgroep zich prettig voelt bij jouw aanbod en goede value for money ervaart.

Stap 4

Uitbetaling en administratie

Nu is het tijd voor het leukste deel: de uitbetaling. Want waar je normaal vaste kosten hebt aan adverteren of een marketingbureau bijvoorbeeld, bestaat dit bij Champ niet.

Je krijgt van ons altijd de gegevens van de sporter, zoals voornaam, achternaam en e-mailadres, zodat je in je systemen naar conversie kunt kijken en/of contact kunt opnemen met deze personen. Voor geboekte activiteiten met een prijs, betaal je slechts 20% commissie. Voor leadproducten zoals proeflessen die aangeboden worden, houden we een leadvergoeding in.

We werken volledig ‘no-cure-no-pay’. En daarmee betaal je alleen bij succes: een sporter die langskomt om bij jou te sporten!

De details over de uitbetaling zijn als volgt:

1. Elke 1e van de maand ontvang je een activiteitenoverzicht per e-mail.
Hierin staat:

  • Welke activiteiten zijn verkocht voor je en hoe vaak?
  • Wat is hier de commissie of leadvergoeding over die je aan Champ betaald
  • Het bedrag dat aan je uitbetaald wordt

2. In de week na het overzicht, maar altijd in de eerste week van de maand, ontvang je vervolgens de verkochte omzet.

      • Deze omzet wordt overgemaakt door Champ B.V. onder vermelding van het factuurnummer dat je per e-mail hebt ontvangen.
      • Het bedrag is: totaal verkochte tickets minus de 20% commissie minus 21% BTW over de commissie en verrekening van eventuele leadvergoeding. Uiteraard kun je de BTW over de daadwerkelijke dienstverlening van Champ verrekenen bij je BTW aangifte.

Vragen of opmerkingen?

Merk jij dat er iets mis gaat in jouw ogen met de uitbetaling of de ontvangen bedragen? Dan is daar altijd een logische verklaring voor en we leggen dit graag aan je uit. Neem bij twijfel of vragen gewoon contact met ons op via hello@champ.nl.