Mijlpaal: 1.000e sportaanbieder maakt van Champ binnen 6 maanden grootste online boekingsplatform voor sport in Nederland

  • In maart 2019 begon startup Champ als nieuw boekingsplatform voor sport in Nederland. In een eerste investeringsronde werd 700.000 euro bij informals opgehaald.
  • 1.000 sportaanbieders werden in juli 2019 gecontracteerd voor listing op Champ en deelname aan een landelijke spaaractie van een grote supermarktketen. Deze aanbieders zijn samen goed voor ruim 1.500 boekbare sportactiviteiten in 131 verschillende sporten.
  • Met deze 1.000 sportaanbieders is Champ binnen 6 maanden uitgegroeid tot het grootste online boekingsplatform voor sport in Nederland.
  • De snelle groei van Champ laat zien dat sportaanbieders, met de verkoop van losse tickets, bereid zijn om in te spelen op de marktontwikkeling, waarbij sporters in toenemende mate op flexibele basis én zonder abonnement willen sporten.
Utrecht, 28 augustus 2019 – Sport-startup Champ heeft deze maand de 1.000e sportaanbieder toegevoegd aan haar platform. Daarmee groeit het totale boekbare sportaanbod naar 1.500 sportactiviteiten. Het omvangrijke sportaanbod maakt van Champ het grootste online boekingsplatform voor sport in Nederland. Sporters kunnen op de website niet alleen reguliere sportlessen, maar ook unieke sportervaringen – zoals apenkooien en boulderen – vinden, vergelijken en boeken. Flexibel en zonder abonnement.
 
De groei is onder andere het resultaat van een grote deal die Champ in juni dit jaar sloot. Hierin verzorgt Champ het nationale sportaanbod voor een landelijke spaaractie van een grote supermarktketen, die loopt van juli 2019 t/m maart 2020. De gecontracteerde sportaanbieders zijn gepubliceerd op een campagneplatform van de supermarktketen én op het platform van Champ. Daarmee is het aanbod van de start-up binnen 6 maanden na start gegroeid naar 1.000 sportaanbieders, met ruim 1.500 boekbare sportactiviteiten.
Champ is een initiatief van Michiel Huisman en Paul Wiertz, voormalig oprichters van restaurant-boekingsplatform Couverts. Huisman: “We zien een grote overeenkomst tussen de restaurantmarkt in 2009, toen we met Couverts begonnen, en de huidige sportmarkt. Nederland telt ongeveer 40.000 sportaanbieders en een nog veel groter aanbod van activiteiten. Dat aanbod is nu enorm gefragmenteerd en daardoor lastig te vinden, vergelijken en boeken voor de ruim 10 miljoen wekelijkse sporters die we in Nederland hebben. Een centrale plek voor sporters om heen te gaan, ontbreekt.”
“Dat vonden en vinden wij ontzettend zonde”, aldus Wiertz. “We willen een oplossing bieden voor de mismatch tussen vraag en aanbod in de sportmarkt. Daarom bouwen we aan de groei van ons platform waarmee het vinden, vergelijken en boeken van sport met een paar muisklikken makkelijker dan ooit is. We willen met Champ toewerken naar onze volgende mijlpaal; het lanceren van de eerste Nationale Sport Cadeaukaart van Nederland. Een cadeaukaart waarmee men een sportervaring cadeau kan geven, bedoeld voor zowel consumenten als voor het bedrijfsleven. Hiervoor werken we samen met een grote internationale partij, waardoor de cadeaukaart straks verkrijgbaar is bij 6000 verkooppunten in Nederland.”